§ Naše zákony
← Domů
Znění k:2026
Znění účinné od 2026-09-24 (aktuální) · 13 fragmentů

Sdělení Ministerstva práce a sociálních věcí o vyhlášení minimální mzdy, nejnižších úrovní zaručeného platu a rozpětí výše příplatku za práci ve ztíženém pracovním prostředí pro rok 2027 171/2026 Sb.

Ministerstvo práce a sociálních věcí vyhlašuje:

1. podle § 111 odst. 7 písm. b) zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění zákona č. 230/2024 Sb., minimální mzdu pro rok 2027. Pro stanovenou týdenní pracovní dobu 40 hodin činí měsíční minimální mzda 24 900 Kč a hodinová minimální mzda činí 148,30 Kč;

2. podle § 112 odst. 4 zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění zákona č. 230/2024 Sb., nejnižší úrovně zaručeného platu pro rok 2027. Nejnižší úrovně zaručeného platu pro stanovenou týdenní pracovní dobu 40 hodin činí1):

Skupina pracíNejnižší úroveň zaručeného platu
v Kč za hodinuv Kč za měsíc
1.148,3024 900
2.178,0029 880
3.207,7034 860
4.237,3039 840

3. podle § 128 odst. 3 zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění zákona č. 230/2024 Sb., rozpětí výše příplatku za práci ve ztíženém pracovním prostředí pro rok 2027. Rozpětí výše příplatku za práci ve ztíženém pracovním prostředí činí 1 245 až 3 735 Kč měsíčně.

Ministr:

Ing. Juchelka v. r.

1) Bod 2 se nepoužije v případě zrušení § 112 zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, které je součástí vládního návrhu novely zákoníku práce a dalších zákonů, sněmovního tisku 300, s navrhovanou účinností od 1. ledna 2027.